F.A.Q.

. Wat moet ik betalen bij verzenden?

Voor verzending hanteren wij vaste tarieven: binnen Nederland € 5,95, binnen Europa vanaf € 12,95 en de rest van de wereld vanaf € 19,95.

 

2. Is het veilig om mijn bestelling via internet te betalen?

Bij ons kun je veilig online betalen. Alle betalingen lopen automatisch via het beveiligde betaalsysteem van Mollie. Betalen via Mollie is extra veilig omdat je rekeninggegevens altijd volledig afgeschermd blijven wanneer je online betaalt. Deze kunnen ook niet door ons gelezen worden.

 

3. Hoe kan ik een artikel ruilen of retour sturen?

Aankopen kunnen geretourneerd of geruild worden, indien dit van te voren aangemeld is bij Buitengewoon & Zo, per mail of per telefoon. Dan kun je de artikelen binnen 14 dagen na levering het liefst in de originele verpakking en netjes, ongebruikt, voldoende gefrankeerd retour sturen. Om je tegemoet te komen, betalen wij de helft van de retour- en verwerkingskosten, waardoor de eigen bijdrage voor het retourneren van een bestelling binnen Nederland slechts €3,95 bedraagt. Retourkosten buiten Nederland zijn geheel voor eigen rekening. Let er wel op, dat het pakket traceerbaar is, dit kan door middel van basis pakket of aangetekend.

Om een terugbetaling te ontvangen moet het product in nieuwe, ongebruikte staat zijn en in de oorspronkelijke verpakking. Nieuw en ongebruikt betekent dat er geen vlekken op het artikel zitten en het artikel geen tekenen van gebruik vertoont. Wij verkopen geen gebruikte artikelen.

Zodra je retourpakket met het artikel is ontvangen en gecontroleerd, ontvang je het aankoopbedrag uiterlijk binnen 3 werkdagen na retourzending terug op je bankrekening.

Je kunt een artikel natuurlijk altijd ruilen wanneer bijvoorbeeld een artikel je niet aanstaat of je wilt een andere kleur, een heel ander artikel kan natuurlijk ook, dan kan je binnen 7 dagen het artikel ruilen. De kosten voor retourzending zijn voor eigen rekening. Wij zullen de ruiling gratis (eenmalig) naar je toe zenden, deze wordt binnen 7 dagen na ontvangst van retourzending naar je verstuurd, mits het artikel voorradig is, mocht dit echter niet zo zijn dan ontvangt u van ons bericht.

4. Ik wil mijn bestelling snel in huis hebben, wat moet ik dan doen?

Bij betaling met online betalingssysteem (iDEAL) kan je bestelling vaak nog dezelfde dag verzonden worden. Wij versturen onze zendingen standaard met DHL, de bestellingen worden gewoonlijk met 2 werkdagen bezorgd. Mocht je het sneller willen hebben, dan kun je dit bij bestelling aangeven in het vakje ‘opmerkingen’. In dat geval zullen we de bestelling verzenden als spoedpakket. Als je op werkdagen voor 14.00 uur een bestelling hebt geplaatst (en betaald), heb je de bestelling vaak de volgende dag al in huis!

5. Krijg ik garantie op de artikelen die bij jullie gekocht zijn?

Je mag ervan uitgaan dat wij kwaliteitsartikelen leveren. Alle artikelen op onze site zijn van merken die bekend staan om hun kwaliteit. Mocht er onverhoopt toch iets met de artikelen aan de hand zijn dan kun je het beste via het contactformulier met ons contact opnemen. Wij zullen dan er alles aan doen om het probleem voor je op te lossen.

6. Wanneer kan ik mijn bestelling verwachten?

Binnen Nederland: Zodra de financiële transactie van je bestelling succesvol is afgehandeld, streven we er naar om jouw bestelling binnen twee werkdagen af te leveren bij DHL, de bestellingen worden gewoonlijk met 2 werkdagen bezorgd. Buitengewoon & Zo kan niet garant staan voor de gestelde leveringstermijn van DHL.
Binnen Nederland spoed: Alleen indien je dit hebt aangegeven bij je bestelling. Zodra de financiële transactie van je bestelling succesvol is afgehandeld, streven we er naar om jouw bestelling binnen een dag af te leveren bij DHL, zodat jij de bestelling binnen 1 à 2 dagen in ontvangst kan nemen. Buitengewoon & Zo kan niet garant staan voor de gestelde leveringstermijn van DHL.

Binnen Europa: Zodra de financiële transactie van je bestelling succesvol is afgehandeld, streven we er naar om jouw bestelling binnen twee werkdagen af te leveren bij DHL, zodat jij de bestelling maximaal 10 dagen later in ontvangst kan nemen. Buitengewoon & Zo kan niet garant staan voor de gestelde leveringstermijn van DHL.

Buiten Europa: Zodra de financiële transactie van je bestelling succesvol is afgehandeld, streven we er naar om jouw bestelling binnen twee werkdagen af te leveren bij PostNL, zodat jij de bestelling maximaal 23 dagen later in ontvangst kan nemen. Buitengewoon & Zo kan niet garant staan voor de gestelde leveringstermijn van PostNL.

7. Is er een mogelijkheid om mijn bestelling ergens af te halen?

Woon je in de buurt van Enschede en wil je de goederen niet laten verzenden maar afhalen? Dat kan natuurlijk wel, dit kun je doen door van te voren een e-mail te sturen of te bellen om een afspraak te maken. Zo hoef je geen verzendkosten te betalen.

8. Is er een mogelijkheid om de artikelen eerst te bekijken?

Dat kan op afspraak, als je aangeeft naar welke artikelen je voorkeur uitgaat, zorgen wij dat dit klaar staat. Dat kan, ook ‘s avonds! Hiervoor maak je een afspraak via e-mail of telefonisch. Je kunt dan rustig even de producten zien en voelen, dat is wel zo fijn. En je bent tot niets verplicht!

9. Kan ik jullie bereiken?

Je kunt ons bereiken op het volgende e-mail adres: info@buitengewoonenzo.nl. Je zult zo spoedig mogelijk een reactie van ons terug krijgen per e-mail. We streven er naar om alle e-mails dezelfde dag nog te beantwoorden. Ook zijn wij telefonisch te bereiken op 06-22 67 82 83, indien wij de telefoon niet kunnen beantwoorden, spreek dan een bericht in, dan bellen wij je zo snel mogelijk terug.

10. Ik heb geen bevestiging e-mail ontvangen?

Als je niet binnen enkele seconden na de bestelling een bevestiging hebt ontvangen, dan kan er het volgende fout gegaan zijn:
• Je provider ziet onze automatische e-mails mogelijk als spam, en heeft deze verwijderd.
• Je hebt bij de bestelgegevens een typefout gemaakt in je e-mailadres.

Mocht je geen bevestiging hebben ontvangen, kun je contact opnemen met ons via: info@buitengewoonenzo.nl of via ons contact formulier.

11. Ik heb een bevestiging e-mail ontvangen, wat is dat?

Een bevestiging e-mail ontvang je nadat je een bestelling hebt geplaatst via onze website. Dit is ter bevestiging van je bestelling via onze website met daarin nog eens alle informatie duidelijk op een rij.

12. Mocht het zo zijn dat ik iets bestel dat (toch) niet op voorraad is, wat dan?

Mocht dit gebeuren dan nemen we zo snel mogelijk contact met je op en dan zullen wij de mogelijkheden bespreken.

13. Technische problemen met de website.

Onze website moet foutloos werken omdat de techniek gebouwd is door een gespecialiseerd IT bedrijf. Mocht het onverhoopt zo zijn dat er een fout optreedt, of dat er iets niet helemaal duidelijk is, dan waarderen we het zeer als je dit aan ons meldt.